Maandelijks archief: januari 2019

WTC Made fietst het jaar uit met een oliebol

Op Oudejaarsdag organiseerde WTC Made haar laatste rit van het jaar. Vanuit de kantine van VEMA Crane vertrokken 25 fietsers in verschillende richtingen voor de traditionele Oliebollentocht. Een mooie manier om 2018 af te sluiten.

Na het officiële wegseizoen, dat half oktober afgesloten werd, heeft WTC geen vast programma meer. Ieder vult de winter naar eigen goeddunken in. Er is maar één datum die de WTC leden nog genoteerd hebben staan: Oliebollentocht op 31 december. Omdat iedereen anders overwintert, is het bij deze tocht ook zo dat er verschillende groepen op pad gaan. Nadat bij VEMA Crane een bakje koffie genuttigd was, gingen de renners op pad met de racefiets op de weg, of met mountainbike op dijken en andere verharde paden, en 2 ATB groepen met verschillende snelheden in het bos. Allen met dezelfde bestemming: de oliebollenbakcentrale van Scouting Made. Het fijne daar is dat we in een van de speelruimtes gewoon mogen zitten met onze modderkleren en kunnen genieten van oliebollen zo vers uit het vet en lekkere chocomel geserveerd door onze eigen Opkomstkampioen Anneke. Na deze stop reden de fietsers nog een klein lusje om weer terug bij VEMA Crane te komen. Daar werd het jaar gezellig afgesloten en keken de WTC leden nog eens terug op hun fietsprestaties. Vele sportieve en gezellige kilometers werden weggetrapt. De nieuwe kleding van Vema Crane, RVSA en PS van Seeters is goed bevallen. En het rijden in 3 groepen met verschillende snelheid is ook prima gegaan. In 2018 kwamen een aantal nieuwe leden bij en voor 2019 werden alvast enkele aspirant leden genoteerd. 2018 is afgesloten maar de blik staat al weer op fietsseizoen 2019!

oliebollentocht