Maandelijks archief: januari 2020

Oliebollentocht 2019

WTC-Made sluit 2019 af met Oliebollentocht

Op de laatste dag van het jaar 2019 verzamelden twintig leden van WTC Made om de laatste kilometers aan hun jaartotaal toe te voegen. Dit keer met vertrek en aankomst bij onze vrienden van Scouting Made. Verser dan daar kun je de oliebollen niet krijgen, zo uit de pan. Een mooi oudejaarsafsluiting van een mooi fietsjaar.

Na de afsluiting van het wegseizoen in oktober trekken de WTC-leden allemaal hun eigen plan. Er zijn geen officiële tochten gepland tot 8 maart 2020. Met uitzondering van één;
de traditionele oliebollentocht.
Jarenlang waren we te gast bij Rob van Oorschot maar door een op handen zijnde verhuizing moest het bestuur op zoek naar een nieuwe locatie. Die was snel gevonden, want vorige jaren hadden we al ontdekt dat een tussenstop voor verse oliebollen bij de scouting perfect is op Oudejaarsdag. We waren zelfs welkom om hier te starten en finishen, dank hiervoor aan de scouting. Want het is al de drukste dag van het jaar voor hen.
De oliebollenactie is een steeds groter succes: qua kwaliteit van de oliebollen, qua bestelde hoeveelheden en qua spekken van de clubkas. Toen WTC om 9:00 uur verzamelde was het al een drukte van jewelste in hun clubhuis “ ’t Knooppunt”. Met bakkers, bezorgers en afhaalklanten.

De twintig WTC-fietsers genoten van een bakje koffie/thee en werden opgedeeld in vier groepen. Eén peloton ging gewoon op de weg, één groep over de “harde bospaadjes” en twee mountainbike groepjes die heuveltje, los zand en blubber leuk vinden.
Voor ieder wat wils, net zoals in het zomerseizoen waar WTC ook drie verschillende pelotons op de weg zet.
Geheel volgens afspraak waren alle vier de groepen rond kwart over elf weer terug.
De oliebollenbakkers leverden op dat moment de verse oliebollen. Die gingen er met warme chocomel, koffie of een biertje wel in, want er waren toch al weer heel wat calorieën verstookt door de sportievelingen. Zo te merken waren deze leden in ieder geval goed bezig met het “overwinteren”. Allemaal weer met goede voornemens en zelfs al speciale fietstochten gepland in de agenda van 2020. Op naar een sportief nieuwjaar!
Als je als goed voornemen hebt om meer te bewegen, WTC Made heeft nog plekken vrij voor een aantal nieuwe leden.

20191231 Oliebollentocht

Ad van Wesel